Reklam
Ny svensk studie visar hur kreativ kommunikation driver effekt – även i kortsiktiga insatser
Publicerad: 2 september 2022, 12:55
Niklas Bondesson, doktor i marknadsföring och rådgivare på Noa Consulting, och Hanna Riberdahl, vd på intresseorganisationen Sveriges Annonsörer.
Kreativt belönade kampanjer skapar större effekt än andra. Det visar en ny svensk studie av Noa Consulting och Sveriges Annonsörer. ”Kreativ kommunikation driver inte bara varumärke, utan lyfter även affärseffekten och driver digital respons”, säger Niklas Bondesson, doktor i marknadsföring på Stockholms universitet och rådgivare på Noa Consulting.
Ämnen i artikeln:
RapportKreativitetUndersökningToppnyheterSveriges AnnonsörerNoaNiklas BondessonReklamDet faktum att effekten av den kreativa marknadsföringen har sjunkit på 10-talet är ett av branschens största bekymmer. En hel del har skrivits i ämnet, inte minst rapporterna ”Crisis in
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.