Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ny tjänst för förhandstestning av digitala annonser

Publicerad: 23 januari 2017, 15:14

Verktyget, LinkNow for Digital, har tagits fram av Kantar Millward Brown för att hjälpa annonsörer att utvärdera hur effektiva dess annonser är.


Ämnen i artikeln:

Kantar MediaReklam

Tjänsten har möjlighet att utvärdera annonser inom online video, display, Facebook och mobil. De värden som verktygen hjälper annonsören att analysera är engagemang, varumärkesassociation och varumärkesgenomslag.

– I takt med att digital annonsering tar en större del av mediebudgeterna blir det allt viktigare med effektivitet för att driva ROI, säger Björn Söderin, vd på Kantar Millward Brown Sweden i ett pressmeddelande.

Verktyget har tagits fram genom analys av 2000 digitala annonser och 10 000 digitala kampanjer.

– Våra mätningar har visat att optimering innan kampanjerna lanseras ökar möjligheten för att lyckas på marknaden, samtidigt som man ökar effektiviteten från dag ett. LinkNow for Digital hjälper annonsörerna att dra viktiga slutsatser på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kantar MediaReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.