Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Ny tjänst ska få slut på velandet

Publicerad: 24 April 2015, 13:18

Foto: Bild ur kampanjfilmen

I Boxers första kampanj tillsammans med CP+B får en skäggig bebis marknadsföra att det nu blir lättare att göra om sina kanalval.


Ämnen i artikeln:

CP+BHenrik DüfkeHobby FilmBoxerOskar Bård

– Boxer Flex16 är en grym tjänst där man handplockar sina 16 favoritkanaler, med den stora fördelen att man kan välja om sitt kanalval varje månad om man vill. I en bransch förknippad med komplexa beslut känns det oerhört befriande, säger Henrik Düfke, kreatör på CP+B.

I filmen, som fått namnet "Eeeeeeeeeeh", får det tidigare problemet demonstreras med flera figurer som har svårt att bestämma sig när det är dags att göra kanalval. Henrik Düfke igen:

– Vi valde att dramatisera det taktiska erbjudandet fullt ut. Funderandet och tvekan är över eftersom tjänsten gör att du helt enkelt inte behöver bestämma dig.

Det var i vintras som Boxer, efter en pitch, valde CP+B som strategisk reklambyrå. Elisabet Åkerhielm som är marknadschef på Boxer är nöjd med samarbetet med CP+B:

– I vår nya kampanj för Boxer Flex16 så har vi lyckats samla en skäggig vuxenbebis, en talande oljemålning, en mini-get och en bräkande rysk gumma. Hur gick detta till kan man undra? Men CP+B's disruptiva tänk är exakt vad vi behöver för att nå ut till vår publik i sociala medier.

Filmens regissörer är Oskar Bård och Carl Sundemo. Den är gjord tillsammans med produktionsbolaget Hobby Film.

Uppdragsgivare: Boxer, Elisabet Åkerhielm och Johanna Linde

Reklambyrå: CP+B
Client Service Director: Cecilia Steenberg Forsberg
Account manager: Ellen Alm
Art director: Felipe Montt
Copywriter: Henrik Düfke
Animation: Jakob Eriksson
Executive creative director: Björn Höglund
Executive creative director: Gustav Martner

Produktionsbolag: Hobby Film
Regi: Oskar Bård & Carl Sundemo
Fotograf: Stickan Olsson
Producent: Frida Alexandersson
Exekutiv Producent: Niklas Adolfsson

Linnéa Kihlström


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.