Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 februari 2013, 10:02
Henrik Segergren, 32, tar över vd-posten på reklambyrån Stendahls i Göteborg med 140 miljoner i omsättning.
Henrik Segergren började som systemutvecklare och sedan jobbat vidare inom digital strategi och affärsutveckling. Med sina 32 år har han gjort något av en kometkarriär i reklambranschen. Hans fokus har hela tiden varit det digitala och att synka traditionell reklam med nya tekniska möjligheter.
– Att tänka bortom reklam och satsa på innovation, ny teknik, konsumentinsikter och strategi, är mitt sätt att bidra till att driva byrån framåt, säger han. Vi har ett starkt digitalt erbjudande, och tillsammans med varumärkes- och affärsutveckling kommer det att fortsätta vara vårt fokus.
Stendahls fokus 2013 kommer ligga på att utveckla kundernas digitala och mobila strategier och lösningar, inklusive tjänsteutveckling. Det kommer även att satsas ännu mer på innehållsdriven kommunikation som man ser ökar i betydelse i takt med att reklamtröttheten hos konsumenter ökar.
Krister Berntsson