Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ny vd på Arbmans

Publicerad: 8 december 2008, 13:45

Peter Forsnor, som driver den egna verksamheten Trademark Malmö, är ny vd på den anrika reklambyrån Arbmans.
– Byrån vill föryngra sig både när det gäller ledning och kunder, säger den nytillträdda vd:n.


Peter Forsnor har drivit den egna verksamheten Trademark Maölmö i 10 år. De två senaste åren har han samarbetat med Arbmans i flera projekt. Nu rekryteras han över till byrån där han blir vd.
– De tyckte att det var en bra idé och det tyckte jag också. Jag tar också med mig hela min verksamhet och kunder till Arbmans.

Peter Forsnor tar med sig kunder som David Design, Avfall Sverige, Räddningstjänsten i Skåne, James Hardie och Jones Lang LaSalle. Han blir också delägare i byrån. Peter Forsnor ersätter Thomas Jonzon som vd. Byråns ad Tomas Dahlgren blir samtidigt befodrad till creative director.

Arbmans är en av Sveriges mest välkända reklambyråer. Byrån startades 1953 och leddes av den legendariska reklammannen Stig Arbman. 1967 startades Malmökontoret. Byrån dominerade länge reklamsverige och är fortfarande den byrå som har flest guldägg. Men idag är byrån betydligt anonymare.

– Idag är vi nio personer och det är så klart betydligt färre än under storhetstiden. Samtidigt har vi mycket erfaranhet på byrån och våra arbetsgrupper kan matcha de största byråerna. Nu fokuserar vi på nöjda kunder och långsiktiga relationer, säger den nytillträdda vd:n.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.