måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nya Absolut – en illusion

Publicerad: 31 maj 2011, 18:16

Här är Absolut Vodka Illusion Edition.
Family Business står bakom den nya flaskan där man med hjälp en optisk illusion vill få betraktaren att haja till.

Ämnen i artikeln:

Absolut VodkaFamily BusinessReklam

CS

Christian Ström


Den nya flaskan är en optisk illusion där man spegelvänt loggan och placerat den på baksidan av flaskan. När loggan sedan ses genom flaskan skapar man illusionen av att den sitter på framsidan.

Den är dessutom konstruerad på ett sätt som gör att när man tittar på flaskan från olika håll så ser loggan ut att röra sig eller ”följa med”.

– Det började med att vi laborerade med de olika förutsättningarna som Absolut-flaskan har. Ganska snabbt kom vi fram till att det vore härligt om flaskan kunde ”lura” betraktaren lite grann och att man inte vet direkt hur det funkar. Det handlar om att få folk att titta två gånger, säger John Lagerqvist, cd på Family Business.

Den nya flaskan kommer att lanseras på ett stort antal marknader runt om i världen. Förmodligen dock inte i Sverige.

Kolla in den nya flaskan i klippen nedan.

Arbetsgrupp Family Business

CD: John Lagerqvist, Mårten Knutsson
Art Direction: Fredrik Lindquist
Designers: Christian Styffe, Magnus Lundgren
Copy: Tove Norström
Photography: Alexander Crispin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev