Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 januari 2013, 15:26
Klockan 11.30 var det dags för hunken att åter kasta tröjan i Coca-Cola lights reklamfilm. Filmen är en del av en global kampanj i samband med att light-läsken firar 30 år under temat "Sparkling together for 30 years".
Ämnen i artikeln:
Coca-Cola LightFör trettio år sedan lanserades Coca-Cola light i Europa och skakade om dryckesindustri. Läsken är fortfarande förstahandsvalet för de som vill lightläsk.
I 30 år har Coca-Cola light varit tydligt inriktade på en kvinnlig målgrupp. I år, 2013 firar det banbrytande varumärket ett stort jubileum – "Sparkling Together for 30 Years".
1994 introducerade Coca-Cola Light hunken i form av en byggnadsarbetare. Han har sedan dykt upp som fönsterputsare, brevbärare och tekniker.
De senaste fem åren har läskjätten låtit manéret vila. Men i den nya reklamfilmen gör "hunken" comeback i form av britten Andrew Cooper som trädgårdsarbetare.
Reklamfilmen ackompanjeras av Etta James klassiska version av "I Just Want to Make Love to You". I filmen får han en Coca-Cola light, sputar ner sin tröja och blottar sin vältrimmade torso till kvinnornas förtjusning.
Läskjätten tillbakavisar att den nya reklamfilmen skulle vara sexistisk.
– Som en del i kampanjen kommer vi att hylla och inspirera alla självsäkra och lekfulla kvinnor som bidragit till Coca-Cola lights ikonstatus de senaste decennierna. Den nya tv-kampanjen visar kvinnligt inflytande och kamratskap och fräck humor och glimten i ögat. Vi vill belysa att kvinnors attityd gentemot män har förändrats sedan 1990-talet genom att ge konceptet "Coca-Cola light-mannen" en ny modern twist. Detta eleganta och kaxiga drag kommer att befästa varumärkets popularitet inför de kommande 30 åren, säger Sanna Pennanen marknadschef för Coca-Cola i Nord- och Västeuropa.
TV-kampanjen har skapats av reklambyrån BETC i London. Se filmen nedan.
Ämnen i artikeln:
Coca-Cola Light