Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nya H&M-modellen valde att gå upp i vikt

Publicerad: 16 maj 2013, 11:57

Jennie Runk i kampanjen för H&M.

H&M har hyllats för valet av den nya baddräktsmodellen Jennie Runk. Nu berättar hon att hon medvetet gick mot strömmen och valde att gå upp i vikt. – Vi måste sluta med det här absurda hatet mot kroppar med olika storlekar. Det hjälper ingen och det börjar bli gammalt, säger hon till Daily Mail.


Resumé har tidigare skrivit om att klädjätten H&M får beröm för sin nya baddräktsmodell, Jennie Runk, som anses ha en "normal mänsklig kropp".

Hon har fått flera tackbrev för att hon visar upp sig som ”plus size”i H&M:s baddräktskampanj.

Hon fick rådet av en modelljägare att antingen gå ner eller upp i vikt. Hon valde det sistnämnda.

– Jag visste att min kropp aldrig var menad att vara en storlek fyra så jag satsade på plus, säger Jennie Runk till Daily Mail.

Hennes råd till unga tjejer är att våga vara sig själva och vara stolta över sin kroppar.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.