Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nya Hornstull blir ”Gaffel- och knivsöder” och hyllas med ny bärs

Publicerad: 26 april 2013, 09:01

Bisse Bengtsson / Adamsky

Under fredagen slås portarna upp till den nya handelsplatsen Hornstull. Invigningskampanjen, signerad Abby Norm tar Hornstull tillbaka till rötterna under parollen "Gaffel- och knivsöder".


Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Kampanjen illustrerar hur Hornstull har blivit en bättre plats att mötas på med nya butiker, caféer och restauranger. Handelsplatsen har utvecklats och ägs av Bonnier Fastigheter och består av 30 butiker och nio restauranger.

Illustratören Jenny von Döbeln som tagit fram illustrationer som pryder hemsidan Hornstull.se, ett stort rulltrappsschakt i handelsplatsen samt tygpåsar som delas ut i samband med invigningen.

Även en ny öl, Hornstull Honey Amber, har tagits fram som smyglanserats på krogarna Tjoget och Beijing8 och kommer lagom till invigningen också att finnas till försäljning på Systembolaget i handelsplatsen. Ölet är en bärnstensfärgad ale, smaksatt med honung från Tantolundens bin. Etiketten på ölet är inspirerad av den lokala faunan och Hornstulls benämning som "knivsöder".

Bakom invigningskampanjen står reklambyrån Abby Norm som arbetat med Bonnier Fastigheter sedan hösten 2010.

– Vår invigningskampanj är en hyllning till Hornstull och dess möte med en uppgraderad handelsplats där mat och shopping står i centrum. Vi lämnar inte knivsöder helt men lägger till en gaffel för att visa att en förändring har skett. Vi är också otroligt glada och stolta över att vårt öl Hornstull Honey Amber som säljs på våra krogar, nu kommit in på Systembolaget, säger Sara Falkevik, marknadsansvarig för handelsplatsen Hornstull i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.