Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nya kategorier i Planning Awards

Publicerad: 5 December 2016, 13:27

Inför nästa års tävling gör Planning Awards helt om. Här är de sju nya kategorierna.


Ämnen i artikeln:

Kristofer DalinReklamtävlingPlanning Awards

I våras anordnas Planning Awards för första gången i Sverige. Då var kategorierna uppdelade efter olika byrådiscipliner. Till 2017 har arrangörerna tänkt om. Här är de sju nya kategorierna:

Handling - hur insatsen påverkade handlande och beteende
Attityd - hur förändrades eller förstärktes attityder till eller kunskap om ett varumärke
Lansering - en lansering av ett nytt varumärke, en ny produkt eller ett nytt erbjudande
Nisch - en initiativ som riktade sig till en tydligt avgränsad målgrupp eller en mindre, väl definierad, del av befolkningen
Opinion - driva en fråga, skapa dialog, debatt eller en arena som ger utrymme åt ett varumärke
Kontext - förstärka det som förmedlas om varumärket genom valda sammanhang eller media
Internationellt - engagera människor i tre länder eller mer.

– Jag hoppas på att vi får in många intressanta bidrag som jury kan bearbeta. Anmälningssajten står nu redo att ta emot dem från och med idag, säger Kristofer Dalin, en av grundarna till Planning Awards, i en kommentar.

Juryn leds av Annika Rehn Frobell, planningchef på MullenLowe Brindfors.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.