Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nya mobilmärket gör storkampanj med Petter

Publicerad: 16 November 2015, 09:59

Petter Alexis Askegren frontar Honor.

Kinesiska Huawei slår på stora trumman i Sverige för sitt mobilvarumärke Honor. I den nya kampanjen har de anlitat artisen Petter som frontfigur.


Ämnen i artikeln:

IsobarReklamkampanjHuaweiPetter Alexis Askergren

I dag går Huawei igång med sin största kampanj någonsin i Sverige. Varumärket som marknadsförs är Honor som i första hand vänder sig till en yngre målgrupp. Med budskapet "For the brave" hoppas de kunna kapa åt sig andelar av den svenska Android-marknaden. Till sin hjälp anlitar de byrån Isobar och artisen Petter Askegren.
– Vi har lanserat Honor i vissa nordiska länder redan. Det har varit väldigt framgångsrikt och kompletterar Huaweis produktportfölj med en tydlig position på marknaden. Det siktar vi på att lyckas med i Sverige också, säger Peter Lundkvist, marknadschef på Huawei i Sverige.

Den nya kampanjen kommer att rulla i en rad medier, som tv, digitalt och utomhus.
– Vi jobbar med all tänkbar media för att få en 360-effekt. Vi kommer också att synas nära konsumenterna med aktiviteter i köpcentrum. Vi har inte varit de som synts mest tidigare, men nu kör vi den största kampanjen någonsin.

Att de valt Petter som ambassadör för märket handlar om att han vågar utmana sig själv och ge sig in på ny mark.
– Han har visat mot vid många olika tidpunkter i sitt liv. Han är ett föredöme för såväl unga som äldre. Vi ser honom som definitionen av modig, vilket är precis vad Honor handlar om, säger Peter Lundkvist.

Kampanjen har tagits fram på väldigt kort tid, och Peter Lundkvist är nöjd med resultatet.
– Jag briefade upp byrån för fyra veckor sedan och nu sitter vi här med hela kampanjen. Det har varit ett enormt tight samarbete och det är just det som bygger en stor del av framgången. Ingen trodde att det var möjligt, men nu är det klart. Marknadsföring blir allt mer snabbrörlig.

Arbetsgrupp:
Beställare: Peter Lundkvist, Marknadschef Huawei Sverige
Isobar:
Alexander Slagare, Art Director
Henrik Berglöf, Copywriter
Nils Andersson Wimby, Kundansvarig projektledare
Michael Davinder, Produktionsledare
Isak Hagen, PR-strateg
Anton Almqvist, Specialist sociala medier
Andreas Sundberg, Web Developer
Produktionsbolag film: Folke Film
Produktionsbolag stillbilder: Adamsky
Mediebyrå: Vizeum
Eventbyrå: Posterscope Live.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.