Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 9 augusti 2016, 08:02
Chris Mosier i nya Nike-reklamen.
Foto: Kampanj
Chris Mosier, den första transpersonen att vara med i USA:s landslag, är stjärnan i Nikes senaste reklamfilm under OS.
Den 30 sekunder långa reklamspoten är en del i serien ”Unlimited” som rullar under OS i Rio och highlightar ”vanliga atleter och mästaratleter som regelbundet testar sina gränser”.
Filmen med Chris Mosier har titeln ”Ultimated Courage”, vilket enligt Nike passade bra med tanke på vilken beslutsamhet och mod det krävts av Mosier för att öppet gå ut med att vara transperson och kämpa sig till en plats i landslaget.
– Att vara den första transpersonen i USA:s landslag för män, var en dröm för mig. Jag har alltid velat ha mitt namn på en tröja. Att representera vårt land på den högsta nivån, i min sport, är bara fantastiskt, säger Chris Mosier, enligt Adweek.
LÄS MER: Nikes OS-kampanj: Livet har inga gränser
LÄS MER: Nike gör baby-bootcamp - bakslag i sociala medier
Unlimited Courge hade premiär på NBC igår. Filmen är gjord av reklambyrån Wieden + Kennedy i Portland.
Tidigare har även Unlimited Future och Unlimited You släppts.