Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Nya Nike-kampanjen – frontas av första transpersonen i USA:s landslag

Publicerad: 9 Augusti 2016, 08:02

Chris Mosier i nya Nike-reklamen.

Foto: Kampanj

Chris Mosier, den första transpersonen att vara med i USA:s landslag, är stjärnan i Nikes senaste reklamfilm under OS.


Ämnen i artikeln:

USAReklambyråerWieden+KennedyReklambranschenNikeOS 2016Wieden+Kennedy PortlandReklamOS i Rio

Den 30 sekunder långa reklamspoten är en del i serien ”Unlimited” som rullar under OS i Rio och highlightar ”vanliga atleter och mästaratleter som regelbundet testar sina gränser”.

Filmen med Chris Mosier har titeln ”Ultimated Courage”, vilket enligt Nike passade bra med tanke på vilken beslutsamhet och mod det krävts av Mosier för att öppet gå ut med att vara transperson och kämpa sig till en plats i landslaget.

– Att vara den första transpersonen i USA:s landslag för män, var en dröm för mig. Jag har alltid velat ha mitt namn på en tröja. Att representera vårt land på den högsta nivån, i min sport, är bara fantastiskt, säger Chris Mosier, enligt Adweek.

LÄS MER: Nikes OS-kampanj: Livet har inga gränser
LÄS MER: Nike gör baby-bootcamp - bakslag i sociala medier

Unlimited Courge hade premiär på NBC igår. Filmen är gjord av reklambyrån Wieden + Kennedy i Portland.

Tidigare har även Unlimited Future och Unlimited You släppts.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.