Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Nya svenska reklamguld

Publicerad: 28 April 2014, 12:20

Vinster för bland annat DDB och F&B.

Reklamframgångarna fortsätter för Sverige i internationella tävlingar. Forsman & Bodenfors, DDB Stockholm, Great Works, RBK och Oakwood blev vinnare i prestigefyllda Webby Awards.


Ämnen i artikeln:

Jerker FagerströmNatalia ProjectEpic SplitDDB StockholmGreat WorksKlaus HeidiLufthansaForsman & Bodenfors

DDB vann inga Guldägg, men i dag är det gladare miner på byrån som tog hem Tourism & Leisure-kategorin i Webby Awards med kampanjen ”Är du Klaus Heidi?” för Lufthansa. Den kampanjen vann silverägg i förra veckan.

Men nu blev det guld i en av världens finaste digitala tävlingar.

– Vi är jättestolta. Webby Awards är en väldigt högt rankad tävling med fruktansvärt hård konkurrens, säger Jerker Fagerström, kreativ chef på DDB Stockholm.

Hur firar ni?
– Vi firar med ryggdunkningar och hurrarop.

För Forsman & Bodenfors fortsätter segertåget med Epic Split som vann vann fyra Webby's och framförallt en People's Voice för Volvo Lastvagnar. Även RBK vann för Natalia Project i Experimental and Innovation, och Great Works vann för ”Drinks in motion” för Absolut. Oakwood prisades för Consumer Electronics i Webby Awards med Urbanears nya sajt.

Webby Awards är en serie utmärkelser till "världens bästa webbplatser" som delats ut sedan 1996. Vinnarna presenteras av The International Academy of Digital Arts and Sciences.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.