Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nya teamets första kampanj för Metro

Publicerad: 10 februari 2011, 14:31

I somras ratade Metro det traditionella reklambyråtänket. Istället satsade man på att sätta ihop ett eget ”brand team”. Nu kommer deras första kampanj.


Ämnen i artikeln:

Metro

Metro satsade i somras på att låta Mattias Frodlund, Per Hellberg och Jesper Eronn ta hand om tidningens marknadsföring. Idag sjösatte teamet sin första kampanj.

Nya marknadsföringskonceptet ”The Metro Experience” baseras på insikten att man kan få ut mer av livet genom att upptäcka och engagera sig i vad som händer i sin stad och i världen.

Den första kampanjen visualiserar hur mycket som händer i huvudet på människor när de plockar upp ett nummer av Metro, vilket sammanfattas i payoffen ”Read more, know more, live more”.

Teamet lägger också till att ”det är ett mycket givande och mycket flexibelt sätt att arbeta vilket vi alla skulle älska att se mer av i framtiden” i ett pressmedelande.

Kampanjen kommer lanseras på alla marknader i Europa, Asien, Nord- och Latinamerika och kommer att gå i tv, print, utomhus, radio och webb.

</div>

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.