Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nyexade Berghs-elever får Microsoft-uppdrag

Publicerad: 4 Juni 2012, 12:09

Sextetten som går in som kommunikationskonsulter åt Microsoft fram tills dess att projektet är slutfört.

Foto: Pressbild.

Sex Berghs-elever fick i uppdrag att ta fram en kommunikationsplattform samt en integrerad kampanj i sitt examensarbete. Microsoft kör nu skarpt med upplägget.


Ämnen i artikeln:

BerghsMicrosoft

– När Berghs-studenterna presenterade sin lösning blev vi positivt  överraskade, eftersom det här är en helt ny och aningen kontroversiell  linje för hur vi vill utveckla Microsofts kommunikation till studenter  framöver, säger Sabina Rasiwala Hägglund, marknadschef på Microsoft i en  kommentar.

Berghs-arbetet var framtaget för Microsofts globala  studenttävling Imagine Cup. Tävlingen går ut på att deltagarna ska  använda design och teknik för att lösa samhällsproblem - förra året vann  ett bidrag med en app som minskar riskerna för att unga ska köra ihjäl  sig i trafiken.

Berghs-bidraget vann visserligen inte årets  tävling, men bidraget föll alltså juryn i smaken så pass mycket att kampanjen  ska genomföras i praktiken.

Då kampanjen blir verklighet kan man i  detta skede inte berätta vad konceptet eller kampanjen går ut på, men  klart är i alla fall att Berghs-eleverna går in som  kommunikationskonsulter hos Microsoft fram tills dess att kampanjen är  slutförd:
– Vi ville göra något som, liksom tävlingen, utmanar vår  generation till att vara med och utforma morgondagens samhälle, säger  Filippa Westermark, som precis är färdig med Berghs-utbildningen  Strategisk Kommunikation & PR.

Kampanjen sker i såväl traditionella som digitala kanaler och inleds i höst.

Berghs projektgrupp:
Filippa Westermark, Strategisk Kommunikation & PR
Martin Lundwall, Marknadskommunikation
Lovisa Fahlström, Operativ Projektledning/Produktionsledning
Rikard Rydbäck, Reklam Copywriting
Ludvig Sandström, Interactive Communication
Niclas Brantås, Interactive Communication

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

BerghsMicrosoft

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.