Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nystartad Malmöbyrå gör FI:s valkampanj

Publicerad: 17 Februari 2014, 08:27

Den nystartade designbyrån Bon Voyage i Malmö gör Feministiskt initiativ valkampanj. Kampanjen kommer att bygga på "gör-det-själv-principen" med fokus på sociala medier. Lansering planeras till slutet av april.


Ämnen i artikeln:

Feministiskt Initiativ

– Eftersom vi inte får något partistöd som de andra partierna är vår valbudget ytterst begränsad. Medan de andra partierna lägger tiotalsmiljoner på sina kampanjer satsar vi på en kampanj som kan mobilisera alla som vill vara med att ge feministerna plats i maktens rum, säger Amanda Mogensen, kommunikationsstrateg och ansvarig för Feministiskt initiativs valkampanj.

Bon Voyage har fått uppdraget att ta fram ett visuellt helhetskoncept till partiets valkampanj inför EU-valet och Riksdagsvalet 2014, med allt från valaffischer, kampanjwebb, stop motion filmer till fotografering, illustrationer och grafisk produktion. Konceptet ska ha en förmåga att växa och ge mottagaren lust att bidra med något eget till kampanjen och på så vis aktivt hjälpa till i valrörelsen.

– Vi är stolta och glada över att jobba med Feministiskt initiativ. Vi har satt ramarna för en kampanj fylld av glädje, hopp och aktivism i gör-det-själv-anda. Det här ger oss dessutom chansen att själva vara delaktiga i att skicka en feministisk politik till EU och Riksdagen, säger Anna Jonsson art director på Bon Voyage.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Feministiskt Initiativ

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.