Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag01.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nystartade byrån Backroad säljer keps för 10 000 dollar

Publicerad: 9 Juli 2019, 12:37

I Backroads nya kampanj "The 10k Merch Store" säljer den nystartade byrån en keps och mössa – för 10 000 dollar. På köpet kommer dock en reklamkampanj till samma värde.


Ämnen i artikeln:

Pause Ljud & BildReklam

Den nya svenska byrån Backroad Agency startades sent 2018 av Erik Ström, tidigare på Round & Round och Åkestam Holst. Nu lanserar byrån kampanjen "The 10k Merch Store", i form av en keps och mössa som kostar 10 000 dollar. På köpet kommer dock en reklamkampanj till samma värde.

– Det är vårt första år som verksamma, så vi ville sprida vår merch till resten av världen. Men sen tänkte vi, varför inte slänga in en reklamkampanj åt de som slår till? Kommunikation är, trots allt, vad vi gör, säger Erik Ström i ett pressmeddelande.

Kampanjen är samtidigt en passning till exklusiva varumärken med överpriser. 10 000 dollar är väldigt mycket pengar för en keps eller mössa, men ett mer överkomligt pris för en marknadsaktivering, menar Backroad.

– Om det går att sälja vardagsprylar för hundratals dollar, med folk som köar i dagar för att köpa kläder med en unik logga... varför inte gå hela vägen upp till 10 000 dollar när man ändå håller på, fortsätter Erik Ström.

”The 10k Merch Store” finns att hitta på Backroads hemsida.

Backroad jobbar med kunder som Pause Ljud & Bild, Elitserien i bandy och Atomic.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Pause Ljud & BildReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.