Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 februari 2013, 10:56
LG Electronics har valt M&C Saatchi som kommunikationsbyrå i Norden. Uppdraget gäller samtliga kommunikationskanaler och samtliga affärsområden: – Vi tilltalades av M&C Saatchis ledord "Brutal Simplicity of Thought", säger Susanne Blomberg, nordisk marknadsdirektör för LG Electronics.
Nystartade M&C Saatchi med före detta Lowe Brindfors-vd:n Bjarte Eide i spetsen vinner sin första storkund – LG Electronics.
Uppdraget omfattar såväl samtliga kommunikationskanaler som alla affärsområden i Norden– Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance och Air Conditioning & Energy Solutions:
– Vi tilltalades av M&C Saatchis ledord "Brutal Simplicity of Thought" och det känns även som de har modet att utmana oss både strategiskt och kreativt samtidigt som de har erfarenhet nog att hantera vår vardag, säger Susanne Blomberg, nordisk kommunikationsdirektör för LG Electronics i en kommentar.
Hon menar att Norden är en viktig marknad för LG och att M&C Saatchis erfarenhet och kreativa kompetens ska bidra till: "ökade marknadsandelar, förändrade attityder och högre försäljning."
Sveriges Annonsörers byråvalskonsult Max Apéria har hållit i upphandlingen:
– LG Electronics är ett spännande varumärke med en imponerande och bred produktportfölj. Vi ser fram emot att skapa kommunikation som är enkel och nyskapande i deras mycket konkurrensutsatta kategorier. Det kommer att bli fullt upp, säger Bjarte Edie, vd på M&C Saatchi i en kommentar.
LG Electronics har inte haft någon byrå på sistone, men arbetade tidigare med numera nedlagda Wiley/I&R.
Karl-Johan Byttner