Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nytt bakslag för Scholz & Friends

Publicerad: 15 mars 2010, 09:01

Reklambyrån Scholz & Friends brottades under hösten med ekonomiska problem. Nu lämnar byråns creative directors, Cecilia Dufils och Markus Bjurman byrån. – Det stämmer, säger Markus Bjurman.


Ämnen i artikeln:

Scholz & FriendsMarkus Bjurman

Cecilia Dufils och Markus Bjurman

Cecilia Dufils och Markus Bjurman kom till Scholz & Friends i slutet av 2008.
– De är de bästa av de bästa. Jag har länge letat efter sådana som är bättre än oss själva. Här har vi funnit det, sa byråns dåvarande vd Kay Höök.

De två kreativa cheferna kom då från Mother där de jobbat med giganstiska uppdrag som Coca-Cola, Siemens och Orange. Cecilia Dufils och Markus Bjurman träffades på reklamskolan Beckmans och blev ett par både professionellt och privat. Nu går de vidare till konkurrenten Storåkers McCann.
– Det är självklart tråkigt, men folk flyttar på sig och vi är väldigt glada över den tid som vi fick jobba tillsammans, säger Scholz & Friends vd Petronella Panerus.

Cecilia och Markus rekryterades för att bli creative directors på Scholz & Friends. Men all deras tid har gått till att jobba med kunden Tre. Nu har byrån ett nytt team på väg in.
– Jag ska skriva avtal med två copys och en ad nu i veckan.

Om Scholz & Friends får en ny creative director nu är inte bestämt.
– Det är möjligt att Arvid Svanvik som var det tidigare tar den rollen, eller så väljer vi en annan lösning.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.