Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nytt branschpris för influencers

Publicerad: 7 Juni 2017, 07:18

Branschorganisationen Influencers of Sweden instiftar priset Stora influencerpriset.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingInfluencers of SwedenReklamLinda Hörnfeldt

Stora influencerspriset kommer från och med i höst att delas ut i elva olika kategorier samt ett hederspris. Tanken är att lyfta de mest innovativa och affärsdrivna influencer-marknadsförarna i Sverige. En jury delar ut priser i nio kategorier medan priserna "Årets influencer" och "Årets medlem" röstas fram av publik och medlemmar i Influencers of Sweden.

– Detta är ett pris för branschen och de som leder den framåt. Ett pris som ges till dem som driver sitt influencerskap som en business och inspirerar andra att göra detsamma”, säger Linda Hörnfeldt, vd och grundare av Influencers of Sweden. Dock självklart med följarnas förtroende i fokus!

Influencers på samtliga plattformar kommer att prisas.

– Vi tror att tiden för att prisa profiler efter plattform är förbi - framtiden är till för kanalöverskridande kommunikation och affärer, menar Hörnfeldt. Allt handlar i slutändan om varumärke och relationen som man har till sin publik, det vill vi fokusera på.

Nomineringsperioden börjar den idag, 7 juni, och priserna delas ut under en gala på Elite Marina Tower den 13 oktober 2017.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.