Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nytt grepp för Goodyear

Publicerad: 26 februari 2010, 07:48

Inför Goodyears kommande vår- kampanj tar däckjätten ett nytt grepp om kommunikationen. Istället för att, som sedvanligt rikta sig mot en manlig målgrupp, vill man nu även tilltala kvinnor.


Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

– I undersökningar visar det sig att de bättre däcken sitter på mannens bil medan den andra bilen, bilen som familjen använder, ofta har sämre däck vilket är väldigt konstigt och något vi vill ändra på, säger Clas Vingård på Hummingbirds som ligger bakom kampanjen. 

Konceptet bygger på att enkelt förklara produktfördelarna samt att tilltala även kvinnor och inte bara män. Annonserna kommer bland annat att gå i magasin som Damernas Värld och Amelia.
– Vi ville berätta om däckets viktigaste egenskap, greppet, utan att för den skull göra det tekniskt, säger Carl Bengtsson copywriter på Hummingbirds.

Fakta

Arbetsgrupp:
Goodyear
Daniele Östholm-Nordic Marketing Manager

Hummingbirds
Clas Vingård - Projektledare
Peder Westerberg- AD
Mattias Rolund- AD
Tzenko Stojanov Agent Molly & Co- Illustratör
Emil Löfman- Copy
Carl Bengtsson- Copy
Tobias Häggbom- Formgivare
Johan Caesar- Formgivare
Matilda Norén- Operativ projektledare
Cecila Kallhagen- Operativ projektledare

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.