Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 juni 2019, 07:05
Food & Friends nya kommunikationsplattform "Livet blir vad du fyller det med" för Korvbrödsbagarns ska bredda målgrupperna och användningen av korv- och hamburgerbröd.
I den rikstäckande lanseringskampanjen för "Potato Burger "bun syns budskapet rikstäckande i köpta och obetalda kanaler.
– Både konceptet och bröden omfamnar alla smaker; vego, fisk och kött. Ett korvbröd eller hamburgerbröd kan passa alla åldrar, alla tillfällen och vara navet vid middagen. Det är alltid rätt och precis som livet självt blir det vad du fyller det med, säger Lennart Wallander, Food & Friends i en kommentar.
Det nya kommunikationskonceptet rullas ut nationellt genom tv-reklam, stortavla, annonser, tunnelbana, spårvagn, butik och online. Kommunikationen innehåller även influencersamarbeten med bland annat Burgerdudes, men också ett pressevent med hamburgerkedjan Bastard Burgers- som serverar Potato Burger bun på alla sina restauranger. Food & Friends står även bakom förpackningsdesignen. Reklamfilmen är framtagen i samarbete med produktionsbolaget Bleck.
– Våra bröd passar vid alla tillfällen, både till vardag och fest. I det nya konceptet moderniserar vi varumärket och gör det relevant för ännu fler, säger Kerstin Landeblad, brand manager Lantmännen Unibake i en kommentar.
Arbetsgruppen består av:
Eva Strömbom – Marknadsdirektör Lantmännen Unibake
Kerstin Landeblad - Brand Manager Lantmännen Unibake Susanne Olsson - Trade Coordinator Lantmännen Unibake
Cecilia Evers - Digital Manager Lantmännen Unibake
Lennart Wallander - Projektledare/VD F&FMalin Winqvist - Produktionsledare F&F
Mia Löfgren - Copywriter F&F
Nina Tahko - Art Director F&F
Alexandra Sjöholm - PR-konsult F&F
Sara Ullmark - PR-konsult F&F
Produktionsbolaget Bleck:
Daniel Lundh- Regissör Bleck
Maja Lobas – Executive Producent