Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nytt nätverk för kvinnor fött

Publicerad: 13 oktober 2011, 13:22

Idag föreläser Alessandra Lariu, grundare av communityn Shout, från USA på Berghs. Trots att man bara varit igång sedan augusti finns stormärken som Diesel, Voxy och L. Redan på kundlistan. Och målet är högt satt. – Vi vill vara det bästa stället i världen för kvinnor att arbeta tillsammans.


Alessandra Lariu.

Shout är en ny crowdsourcingsajt där kvinnor ska kunna arbeta tillsammans med digital marknadsföring och samtidigt få betalt för sitt arbete.  Nätverket består av över 3 000 kvinnor. Den mest kända kunden i portfolion är idag Diesel.

Alessandra Lariu
, cd SVP-gruppen på McCann och en av grundarna bakom communityn SheSays (ett fem år gammalt globalt nätverk för kvinnor i den digitala världen), är vd för Shout.
– Jag har alltid velat arbeta med många av kvinnorna i SheSays så jag och Amanda  Jaskiewicz skapade Shout för att göra just det.

När sjösattes projektet?
– Vi släppte en betaversion i slutet av augusti och vi är redan upptagna med ett antal briefer.

Vad är målet?
– Vi vill vara det bästa stället i världen för kvinnor att arbeta tillsammans.

Alessandra Lariu undervisar på Hyper Island, Miami Ad School, Berghs and Boulder Digital Works. Hon är också krönikör i den brasilianska versionen av Wired magazine.

Här kan du läsa mer om Shout

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.