Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Nytt uppdrag till Naked

Publicerad: 2 April 2009, 07:12

Nystartade Naked tar nu hem ytterligare ett uppdrag. Sedan tidigare har byrån jobbat med prestigevodkan Grey Goose. Nu fyller de på ytterligare i barskåpet.


Ämnen i artikeln:

Naked

Johan Falk och Fredrik Svensson ligger bakom Naked i Sverige. Foto: Björn Elgstrand

Det är i och för sig inte en ny uppdragsgivare eftersom det är Bacardi som står för marknadsföringen av Grey Goose. Men nu utökas uppdraget till att gälla Bacardis smaksatta sortiment: Bacardi Razz, Bacardi Limón, Bacardi Grand Melón och Bacardi Apple.

– Vi har länge letat efter någon som kan hjälpa oss att ytterligare stärka bilden av vårt smaksatta sortiment och bredda produkten till en större målgrupp. Naked tänker utanför de traditionella ramarna och kommer att hitta nya kreativa lösningar inom de restriktioner som råder för spritbranschen. I synnerhet är Naked duktiga på att skapa kommunikationslösningar som engagerar konsumenterna, såväl i den verkliga världen som den digitala, säger Fredric Hammarström, vd Bacardi Sverige i en kommentar.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Naked

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.