Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nytt WPP-nätverk kommer till Sverige

Publicerad: 30 januari 2015, 08:57

Martin Edwall på Mirum i Sverige.

Den digitala byrån Portably köptes upp av finska Activeark JWT i fjol. Nu byter den namn och går in i det nya WPP-nätverket Mirum.


Ämnen i artikeln:

MirumWPP

I dag offentliggörs det nya nätverket Mirum. Från start består det av 11 byråer med 40 kontor i 17 olika länder. I Norden finns det representerat av Activeark i Sverige och Finland.

– Det här görs eftersom det finns kundönskemål om att kunna bemöta dem på ett nytt sätt, och vi tycker det är kul att bli en del i det. Vi kommer närmare byråer som liknar oss ute i världen, säger Martin Edwall, vd på den svenska byrån.

Syftet med Mirum är att byråerna ska jobba tightare ihop i större kunduppdrag och utvecklas gemensamt. I den globala ledningsgruppen kommer Robin Bade och Markus Hakala från den finska byrån att ingå.  
– Det är förstås en möjlighet att kunna påverka på ett helt annat sätt än tidigare. Vi kan vara med och bygga byråerna åt det håll som tjänar kunderna bäst, säger Markus Hakala.

Hur kommer det här att märkas på den nordiska marknaden?
– Vi har ett starkt fokus på Norden för tillfället. Vi har börjat jobba med Martin och hans team i Stockholm, och han det är ett första steg i att stärka den nordiska närvaron. Satsningen kommer att synas genom investeringar i tillväxt och ny personal, säger Robin Bade.

Bland de övriga byråerna i Mirum finns bland annat Digitaria (Nordamerika), XM Asia (Asien), CASA (Brasilien) och Twist Image (Kanada).

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

MirumWPP

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.