Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Nytt Youtube-format från Revolution Race ska väcka intresse för friluftsliv

Publicerad: 6 oktober 2022, 13:04

Serien går exklusivt på Youtube varje söndag under fem veckor framöver.

I det nya Youtube-formatet ”The Revolution Race” tävlar fem kända svenskar, bland annat Tiktok-profilen Emil Henrohn och influencern Margaux Dietz, i de småländska skogarna. Satsningen är ett samarbete mellan outdoor-varumärket Revolution Race och byrån Redgert comms.

Ämnen i artikeln:

NyheterRevolution RaceRedgert CommsYoutubeReklamPR

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


I dagarna var det premiär för ”The Revolution Race”, ett Youtube-format framtaget av outdoor-varumärket Revolution Race i samarbete med Redgert comms. I programmet, som leds av tv-profilen Rickard Olsson, tävlar fem kända svenskar i de djupa småländska skogarna. Bland deltagarna ser vi Karl-Fredrik Gustafsson, Carl Hedin, Andra Farhad, Emil Henrohn och Margaux Dietz. För att klara alla utmaningar och hinder de stöter på i programmet, har deltagarna bland annat Gunde och Ferry Svan som agerar vildmarksexperter

Personen som går ut segrande ur tävlingen får, förutom en egen vinstsumma, också 100 000 kronor att skänka till organisationen Generation Pep, kronprinsessparets stiftelse. 

Revolution Races vd Paul Fischbein, skriver i ett mejl till Resumé att ett av syftena med ”The Revolution Race” är att bredda intresset för att vara ute i naturen hos grupper som kanske inte varit ute så mycket tidigare.  

– Gruppen av deltagare är en mix av så kallade outdoor-experter och deltagare som kanske inte är kända för att leva ute i vildmarken. För oss är det viktigt att alla känner att naturen är till för alla och att man kan ha roligt i naturen. Det känns som att vi fått till en spännande mix som kommer att skapa bra underhållning i en härlig och lekfull miljö. 

Alexander Pettersson, producent och projektledare, skriver:

– Det var fantastiskt kul att arbeta med den här produktionen som andas innovation. Vi står inför ett stort skifte där digitala marknadsföringskostnader för företag ökar, samtidigt som traditionella tv-produktioner är otroligt tidskrävande och dyra. I det här fallet spelade vi in fem avsnitt på tre dagar, och släppte första avsnittet två veckor efter första inspelningsdagen. Resultatet blev toppunderhållning utan att trötta ut tittarna med övertydliga reklambudskap. 

Serien kommer att sändas exklusivt på Youtube varje söndag under fem veckor framöver.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev