Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

O'boy, Storåkers!

Publicerad: 11 November 2009, 15:45

Reklambyrån Storåkers blir ny strategisk huvudbyrå för Kraft Foods klassiska varumärke O´boy. – Det är en riktig reklamklassiker, säger Storåkers vd Pia Grahn Brikell till Resume.se. Kraft bryter därmed med SWE.


Ämnen i artikeln:

StoråkersSWE

Uppdraget gäller den nordiska marknaden. SWE åker ut.

– Vi har länge haft ett mycket bra samarbete med SWE reklambyrå för O’boys övergripande reklam, samtidigt som Storåkers McCann ansvarat för retailkommunikationen. Framöver ser vi dock stora fördelar att jobba helt integrerat mellan reklam och retail, säger  Hilda Björkman, Nordisk Marknadsansvarig för O´boy på Kraft Foods, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Vi gjorde en översyn av vårt byråsamarbete under hösten. Den utvärderingen ledde till att vi nu valt att samla hela uppdraget hos en partner och hos en projektgrupp. O’boy är ett av våra prioriterade varumärken och vi är väldigt glada över att Storåkers McCann nu tar över hela det nordiska uppdraget.

Det är fortfarande hemligt när första kampanjen med Storåkers som huvudbyrå släpps. Pia Grahn Brikell är glad, hon ser O'boy som en klassiker och ett "riktigt roligt varumärke att jobba med”.

– Det är en trend man ser från fler och fler kunder att man gärna vill undvika att ha flera specialsistbyråer, i stället vill man samordna och ha en en strategisk huvudbyrå, säger Pia Grahn Brikell till Resume.se.

Robert Bryhn är ansvarig projektledare på Storåkers McCann. Han har tidiigare jobbat med Kraft under sin tid på Ogilvy. De övriga i arbetsgruppen blir copywriter Anna Perrolf, ad Max Hansson, original Petra Nilsson och produktionsledare Amel Maaoui.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

StoråkersSWE

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.