Reklam
O´Learys satsar på mediebyrån TBS
Publicerad: 27 mars 2013, 13:11
Sportrestaurangkedjan O´Learys fyller 25 år och har över 80 franchisebaserade restauranger i Norden, Tyskland, Singapore och Asien. Målet är att bli en av världens ledande causual dining-kedjor. O´Learys tar nu hjälp av mediebyrån TBS som ett steg på vägen.
Ämnen i artikeln:
TBSKB
Karl-Johan Byttner
O´Learys erbjuder mat som har inspirerats av det nordamerikanska köket. Företagets tema är sport-, nöje- och musikupplevelser.
Kedjan växer stadigt och har idag över 80 restauranger.
Expansionen skapar ett ökat behov av marknadskommunikation - O´Learys har nu valt mediebyrån TBS som ny partner:
– O´Learyskedjan växer och vi har bara påbörjat vår globala resa. Jag ser fram emot att få arbeta med TBS under denna otroligt intensiva och spännande period, säger Helen Martin, marknadschef på O´Learys Trademark i en kommentar.
De båda bolagen har redan inlett samarbetet - redan nu kan man se resultatet av detta online samt på TV-reklam i Sverige och utomhusreklam i Norge.
– Att få ännu fler att upptäcka O´Learys tydliga och omtyckta koncept med hjälp av kloka medielösningar är ett jättespännande uppdrag, säger Olle Borgstrav, projektledare för O´Learys på TBS i Stockholm i en kommentar.
O´Learys-restaurangerna drivs av franchiseföretagare och är kända för sin unika inredning inspirerad från Boston.
Tanken är att skapa en känsla av ett "andra vardagsrum".
O´Learys-kedjan omsatte över en miljard kronor under 2012.