Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

O.P. Andersons akvavit i cocktails – då ser bryggmästaren rött

Publicerad: 4 juni 2018, 12:06

Foto: Pressbild

Den välkända akvaviten har varit ett stående inslag vid diverse högtider. Efter att ha framställts efter konstens alla regler i 127 år har bartenders nu börjat använda den som drinkbas – till bryggmästarens stora förtret.


Ämnen i artikeln:

Giants & ToysUncle UnicornReklamKampanj

O.P. Anderson lanserar en ny kampanj som leker med ett konservativt förhållningssätt, där spritsorten akvavit framställts efter konstens alla regler i 127 år. Under dessa år har den druckits ren, som snaps eller nubbe.

Nu har bartenders i Skandinavien dock börjat blanda i den klassiska spritsorten i drinkar, vilket får den gamla bryggmästaren att gå i taket i den nya kampanjfilmen. 2016 inleddes ett nypositioneringsarbetet mellan O.P. Anderson och Uncle Unicorn, som nu tar nästa steg i lanseringen av den nya filmen "127 years of hard work. In a cocktail?"

– Storytelling må vara ett slitet begrepp. Men likaväl är det grunden för bra kommunikation eftersom man kan beröra med en berättad historia. Och O.P. Anderson är fantastiska att jobba med eftersom de verkligen tror på värdet av att berätta historier, och inte enbart fastnar i antal exponeringar och taktik, säger Markus Lindsjö, Creative Director på Uncle Unicorn i en kommentar.

Filmen är regisserad av Henrik Sundgren på produktionsbolaget Giants and Toys och låter oss följa med uppriven bryggmästare, som har svårt att ta in hur bartenders hanterar hans livsverk.

Arbetsgrupp:

O.P Anderson:

Inna Cahnbley, Marketing Director

Mika Raukko, Senior Brand Manager

Uncle Unicorn.

Markus Lindsjö, CD & Art Director

Jakob Eriksson, Art Director

Niklas Moberg, Copywriter

Jessica Troedson, Account Director

Melina Aristiadou, Client Director

Ida Olm, Account Manager

Giants & Toys.

Henrik Sundgren, Director

Christian Rehnfors, Executive Producer

Marcus Henricsson, Producer

Kampanjfilmen kan ses nedan:

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.