Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Oacceptabelt att ge sig på en ung tjej så här"

Publicerad: 11 februari 2011, 14:34

Huvudpersonen i reklamen utsattes för mobbing på nätet. Av hänsyn till henne stoppade därför Halebop reklamfilmen. – Det är okej att människor har åsikter om vårt företag och vår reklam men det är helt oacceptabelt att man ger sig på en ung tjej på det här sättet, säger Annika Kreipke, marknadschef på Halebop till Resume.se.


Som det tidigare rapporterats stoppade Halebop reklamfilmen med den sjungande tjejen ”M”. Annika Kreipke förklarar hur man resonerade:

– Det var inget stort beslut av den enkla anledningen att hon hade utsatts för nätmobbing.

Annika Kreipke förklarar att Halebop inte har några problem med att personer ger sig på företaget eller deras reklamfilmer men att det är en helt annan fråga när man ger sig på en 16-årig tjej.

– Det är av omsorg för henne som vi valt att stoppa filmen, en person ska inte behöva ta den här typen av behandling som hon har blivit utsatt för.

Hon berättar att Halebop har fått respons från flera människor som varit upprörda över hur ”M” har behandlats på nätet och att så många människor vänt sig mot en ensam tjej på det här sättet. Annika Kreipke förstår att människor är upprörda över mobbingen.

– Det är helt otroligt vilka åsikter som människor har gett uttryck för.

Hon hoppas att diskussionen om nätmobbing lyfts fram genom att det rapporteras om det men menar samtidigt att det aldrig är värt det när en ung person drabbas på det här sättet.

– Kan det kommma någonting positivt ur det här är det givetvis bra men det får aldrig ske på bekostnad av en ung tjejs rykte.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.