Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Oakwood växer sig starkare

Publicerad: 17 april 2013, 08:09

Foto: Pressbild.

Den digitala byrån Oakwood har fått in flera uppdrag under den senaste tiden. Byrån utökar nu med fyra personer.


Ämnen i artikeln:

Oakwood

– Vi har inlett ett par nya samarbeten av internationell karaktär och då  har vi valt att spetsa kompetensen inom vissa områden. Vi har också  fått ett fördjupat förtroende bland våra befintliga uppdrag och därför  har vi gjort ett par seniora rekryteringar, säger Sebastian Broms, VD  och grundare av Oakwood i en kommentar.

Byrån plockar in totalt fyra personer.

Eva  Beronius har ett tidigare förflutet hos Riksteatern och Lärarförbundet,  där hon har arbetat som digital strateg.

Hon har sju års erfarenhet  från kundsidan och går in i en roll som projektledare. Eva Beronius har  också ett förflutet som dansare och koreograf.

Joakim Hutchinson-Kay har arbetat flera år som kreatör på Saatchi & Saatchi och Dare och går in som copywriter på Oakwood.

Anders  Andersson kommer från DDB och går in som webbutvecklare. Han har bland  annat arbetat med McDonald´s och Volkswagen  - McDonald´s-kampanjen  Pick n´Play har tilldelats såväl silverägg och bronslejon i Cannes.

Kristoffer Westerholm går in som projektledare och kommer närmast från Hyper Island. Han  har ett förflutet som junior planner för Argonauten och Icon Mobile  Group i Berlin.

Han har arbetat med kunder som Fanta, Vodafone och  Nokia.

Oakwood har 16 anställda, inklusive den nya kvartetten.

Byrån har idag kunder som Universal Music, Electrolux, Urbanears och Sportamore.

Oakwood blev tvåa i årets byrå 2013 och blev nyligen nominerade till två Webby Awards.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Oakwood

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.