Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Oatly om fällningarna i Storbritannien: ”I det här fallet borde vi ha varit tydligare”

Publicerad: 28 januari 2022, 12:47

När Oatly i en reklamfilm påstod att havredryck släpper ut 73 procent mindre koldioxid än mjölk såg brittiska ASA rött och fällde reklamen. ”Det stör mig att vi inte var tydligare,” säger Martin Ringqvist om reklamfilmerna.


Ämnen i artikeln:

OatlyASA

ASA, Advertising Standards Authority, har fällt två tv-reklamer, en printannons och två sponsrade inlägg i sociala medier från den svenska havremjölkjsjätten Oatly.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

OatlyASA

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.