Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Oatlys cd vinner Guldskriftspriset

Publicerad: 20 April 2016, 14:12

Oatly har rönt stora framgångar i reklamsammanhang.

John Schoolcraft, cd på Oatly, får Guldskrift i år – copywriterpriset för den bästa reklamtexten.


Ämnen i artikeln:

OatlyGuldägget 2016GuldäggetForsman & Bodenfors

Oatly och Forsman & Bodenfors har tidigare prisats för sin förpackningsdesign, exempelvis i fjol då de fick ett Guldägg i kategorin Design. Samma år vann de också ett guld- och ett bronslejon i Cannes.

Nu fortsätter framgångarna. John Schoolcraft får priset för texterna "The ramblings of a mad man".

Motiveringen lyder:
Några inleddes med stora ord om företagskultur och klimatansvar, andra med stavfel och svordomar. Någon ville sälja en gammal cykel och ett par ville inget alls. Årets bästa reklamtexter var en yvig skara. Konsekvent inkonsekventa men med en omisskännlig tonalitet och ett tilltal så sympatiskt, personligt och uppriktigt att kylskåpskalla tetror plötsligt kändes varma. För ett dussin texter som var allt annat än mellanmjölk – årets Guldskrift tilldelas John Schoolcraft. Grattis och välkommen till Guldskriftsakademien.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.