Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Oatlys Super Bowl-reklam förbjuden i Sverige: ”Första regeln är att inte göra som alla andra”

Publicerad: 8 februari 2021, 13:48

Från vänster: Oatlys globala creative director John Schoolcraft. Till höger syns Toni Petersson framföra låten som hördes under årets reklampaus i Super Bowl.

Foto: Montage

Oatlys reklam till Super Bowl spelades in i tre tagningar – utan en tanke på att det skulle bli deras största satsning hittills på att få amerikanarna att byta mjölken mot havredryck. Tittarna som både hyllar och sågar den annorlunda reklamen. ”Alla filmer på Super Bowl är överproducerade och ser likadana ut”, säger Oatlys globala creative director John Schoolcraft.


Ämnen i artikeln:

OatlySuper Bowl

Havredrycken Oatlys Super Bowl-premiär, där vd:n Toni Petersson sjunger en simpel sång i mitten av en äng, är antingen den bästa eller sämsta reklamen som någonsin spelats i finalmatchens reklampauser.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

OatlySuper Bowl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.