Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 februari 2021, 13:48
Från vänster: Oatlys globala creative director John Schoolcraft. Till höger syns Toni Petersson framföra låten som hördes under årets reklampaus i Super Bowl.
Foto: Montage
Oatlys reklam till Super Bowl spelades in i tre tagningar – utan en tanke på att det skulle bli deras största satsning hittills på att få amerikanarna att byta mjölken mot havredryck. Tittarna som både hyllar och sågar den annorlunda reklamen. ”Alla filmer på Super Bowl är överproducerade och ser likadana ut”, säger Oatlys globala creative director John Schoolcraft.
Havredrycken Oatlys Super Bowl-premiär, där vd:n Toni Petersson sjunger en simpel sång i mitten av en äng, är antingen den bästa eller sämsta reklamen som någonsin spelats i finalmatchens reklampauser.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.