Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Odd Molly ska lyfta kvinnor

Publicerad: 22 Maj 2015, 12:58

Bild på kampanjen.

Klädmärket Odd Molly ska hjälpa kvinnor att förverkliga sina drömmar. Den nya kampanjen är framtagen av Garbergs och ska mana till fler kvinnliga förebilder.


Ämnen i artikeln:

Odd MollyGarbergs

Odd Mollys grundades av Per Holknekt som en hyllning till en skate-tjej vid namn Molly i Venice Beach på 1980-talet. Nu återvänder märket till sitt ursprung, och ska framöver satsa på att förverkliga kvinnors drömmar.

Initiativet "Odd Project" innebär att från och med i höst kommer varje kollektion vara dedikerad till en tjej i världen, genom att förverkliga hennes "odd" livsdröm. Redan nu kan man ansöka om att få sin dröm uppfylld.

– Odd Molly har alltid haft en stark själ som grundar sig i Molly, hennes mod och värderingar. Vi brinner för att fler tjejer ska få vara som hon. Inför varje kollektion framöver kommer vi att förverkliga en tjejs dröm, så med det här projektet banar vi rent konkret väg för fler Mollys i världen, säger vd Anna Attemark i en kommentar.

Byrån som ligger bakom konceptet är Garbergs. Även i produktionen har de tänkt annorlunda genom att enbart samarbeta med kvinnliga fotografer, regissörer och musiker. Syftet är att bana väg för framtidens kvinnliga förebilder, enligt Odd Molly.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Odd MollyGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.