Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Odd Spångberg frontar Fortumfilmer

Publicerad: 20 april 2015, 08:18

I höstas förvandlade Fortum sitt kontor till en foodtruck på Östermalm. En kampanj som blev lyckad och därför upprepas i vår, men som nu också kompletteras av en serie Youtube-filmer.


Denna gång hittas foodtrucken på Kungsholmen och i Birkastan. Till sin hjälp har man tagit bloggaren och kungsholmsbon Odd Spångberg. Syftet med Youtube-serien är att uppmärksamma stockholmarna om att de är en del av kretsloppet för värme i Stockholm stad.

– Vi mötte stor nyfikenhet och ett intresse för mer kunskap om hur fjärrvärme fungerar när vi i höstas besökte Östermalm. Youtube-serien tillsammans med Odd blir ett bra komplement till vår Hotspot och ett enkelt sätt att berätta om hur stockholmarnas värme fungerar och hur alla är med och bidrar till kretsloppet, säger Ebba Jemt, marknadsföringschef på Fortum Värme.

Under tre avsnitt får publiken följa med Odd Spångberg under samtal med experter från Fortum värme. I det första avsnittet får han till exempel hembesök av en energiexpert.

– Det här var ett annorlunda och kul samarbete för mig. Jag hoppas att vi har lyckats göra det enkelt att förstå dessa lite knepiga frågor om energi och värme, säger Odd Spångberg.

Kampanjen, som satte igång i går, håller på till och med den 26 april. Nyfikna stockholmare kan då besöka Fortum Värmes Hotspot och prata, fika och lära sig mer om fjärrvärme.

Arbetsgrupp Springtime
Kundansvarig – Anna Gustafsson
Projekt- och produktionsledare – Caroline Lidman

Se första filmen här:

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.