Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Oddset-spelarna är hjältarna i nya VM-kampanjen

Publicerad: 9 juni 2014, 09:57

Foto: Skärmdump från reklamfilmen.

I samband med fotbolls-VM lanserar Oddset konceptet "En sport i sig" som sätter spelarna i fokus, och likställer dem med de hjältar som avgör matcherna. Det blir den första kampanjen som DDB gör för Oddset.


Ämnen i artikeln:

OddsetDDB Stockholm

I DDB:s första kampanj för Oddset är det Oddset-spelarna som är i fokus. I kampanjen i anslutning till fotbolls-VM i Brasilien  likställs Oddset-spelarna med de hjältar som avgör matcherna.

– Att betta på sport är som att utöva vilken sport som helst. Det kräver känsla, kunskap, träning och bra omdöme. Med konceptet "En sport i sig" understryker vi att de som spelar på Oddset kan lite mer och bryr sig lite mer. Det finns mycket hjärta i kampanjen som är ett erkännande och en kärleksförklaring till alla de som spelar, säger Eva Evesjö, kommunikationsansvarig Oddset på Svenska Spel, i en kommentar.

Kampanjen startar den 9 juni på tv, online och i print.

Arbetsgrupp DDB
Kundansvarig: Pelle Josephson
AD: Lisa Vaccino
AD: Joakim Khoury
Copy: Daniel Vaccino
Produktionsledare: Tina Munck

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

OddsetDDB Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.