Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Oddsets ny(gamla) reklamkoncept

Publicerad: 1 December 2017, 09:04

I somras blev Perfect Fools ny byrå för Oddset hos Svenska Spel. Här är den första kampanjen som återvänder till det klassiska konceptet "Den som vet mest vinner mest"


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsSvenska SpelReklambyråerOddsetReklamfilm

De senaste åren har DDB varit Oddsets huvudbyrå. Men sedan några månader tillbaka är det Perfect Fools som bär ansvaret att förnya det klassiska varumärkets kommunikation. Och nu släpps de första filmerna. I den nya plattformen har man valt att ta tillbaka ett av Sveriges mest ikoniska reklamkoncept, "Den som vet mest vinner mest", ursprungligen framtaget av TBWA.
– Med "Den som vet mest vinner mest" kommer Oddset ge kunskap till sina spelare på ett underhållande sätt. Det känns helt rätt att gå tillbaka till ett koncept som redan är mycket omtyckt och dessutom ett av våra mest välfungerande och prisbelönta genom tiderna. Det förklarar även exakt vad betting handlar om, för det är ju faktiskt den som vet mest som alltid kommer att vinna mest, säger Eva Evesjö, kommunikationsansvarig på Oddset, i ett pressmeddelande.

Först ut att bidra med sin expertis är Mikael Tellqvist, Ove Kindvall, Mattias Jonsson och Alexander Östlund.
– Det är en ära att få ta ett älskat koncept som "Den som vet mest vinner mest" vidare till nästa nivå. Vi kommer gå ut starkt med hjälp av fyra härliga spelare som vågar bjuda på sig själva. Under nästa år kommer vi lägga i en växel till och aktivera konceptet på ett spännande och oväntat sätt, kommenterar Klas Lusth, executive creative Director på Perfect Fools.

Filmerna är producerade av Camp David och regisserade av Henrik Hallgren. Se dem här:

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.