Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Odell greppar flaskan

Publicerad: 7 Oktober 2008, 12:15

Här är whiskeymärket Bell’s nya kommunikation. Bakom filmerna syns Filmtecknarnas regissör Jonas Odell.


Efter att ha jobbat med filmen ”Lögner” är regissören Jonas Odell tillbaka i reklamfilmens värld. Denna gång är det whiskeymärket Bell’s nya profil som ska lyftas fram.

Kampanjen, som startade i brittisk tv i söndags, är framtagen av den engelska reklambyrån Adam and Eve. Målet är att öka marknadsandelen i Storbritannien.

– Bell’s har inte gjort tv på ett tag och nu ville de göra något helt nytt och annorlunda. De har också designat om flaskan lite grann och satt Arthur Bell på etiketten. Det var det vi utgick ifrån, säger Jonas Odell.

Totalt har sex stycken tio sekunders filmer tagits fram åt Bell’s. I filmerna delar Arthur Bell med sig av sin visdom. Filmerna är helt datoranimerade och har alla små humoristiska poänger.
– Vi filmade en statist som fick mima till monologerna för att få ett så äkta uttryck som möjligt. Annars är jag inte så förtjust i 3D animation men här funkade det, säger Odell.

Målgruppen är runt 25-35 år.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.