Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Odin fonder använder verklig händelse i kampanjen

Publicerad: 23 Juli 2008, 06:37

Just nu kör Odin fonder en kampanj i TV4 där de berättar hur mycket pengarna växer hos dem. Men reklamfilmen är inte ny. Företaget tog upp en gammal idé och justerade endast siffrorna.


– Liksom tidigare är syftet att få ut namnet och vi har fått hyfsad respons på den här. Vi har fonder med bra resultat men vi har inte bra kännedom för den stora kundkretsen, säger fondbolagets vd Mikael Wickbom.

Hur hög är kännedomen?
– Ja den är låg.

Pratar vi under 10 procent?
– Ja, tyvärr.

Reklamfilmen, framtagen av byrån Hudson Slim, går just nu i TV4. Filmen, som är textbaserad, har även gått förra sommaren fast då med lite annorlunda uppgifter.
– Vi försöker lyfta fram att gemene man kan spara sig till lite mer. Vi vill visa att fonderna har gått bra och att det lönar sig att spara över tid.

Filmen kommer att gå hela sommaren, fast bara lokalt i Stockholm.

Idén kommer från företaget själva.
– Ja, idén kommer ursprungligen från en verklig händelse med en kund. Hon ringde in för att kolla sitt saldo och blev så förvånad att hon svimmade. Vi tyckte att det var en kul tanke att göra något mer av den storyn och det landade i det här, säger Mikael Wickbom.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.