Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Odlingsexperten Rolf hyllar sin fru i Findus nya reklamfilm

Publicerad: 8 januari 2013, 22:44

I Findus nya kommunikationsplattform vill man trycka på kvaliteten på fryst mat. Den nya reklamfilmen för egenutvecklade ärter hade premiär i går på i samband med "Sveriges Mästerkock". Här har odlingsexperten Rolf låtit döpa Findus kollektion för egentillverkade ärtor efter sin fru.


"Ebba och hennes vänner" är namnet på Findus egentillverkade ärtor. Det är odlingsexperten Rolf som valt att döpa ärtorna efter sin fru. I reklamfilmen berättar han:

"Naturligtvis finns det ett känslomässigt engagemang. Jag har en ärtsort som jag uppkallat efter min fru Ebba. Kan smaka väldigt gott ska jag säga".

Filmen ska lyfta fram den smaken genom omsorg och passion. I går kväll visades filmen för första gången på prime-time i samband med Sveriges Mästerkock i TV4.

Syftet är att fördjupa kunskapen om fryst mat och förmedla skillnaden på den frysta matens ursprung, kvalitet och innehåll.

–  Som ett led i vår kommunikation om kvaliteten på fryst mat ville vi  visa människorna bakom Findus och omsorgen för den allra bästa smaken  och kvaliteten. Vi har fått många positva reaktioner på filmen och har  testat den på konsumenter. Den förmedlar en äkthet bakom djupfryst mat  och råvaror, säger Ulrika Wallberg, Marknadsdirektör på Findus.

Findus var tidiga med egen växtförädling. Med hjälp av en ny reklamfilm med medarbetaren Rolf, vill Findus ta ett grepp om djupfrysta grönsaker. Syftet är att öka kunskapen om smak, kvalitet och ursprung. Filmen är ett autentiskt medarbetarporträtt.

– Vi har ett budskap om kvaliteten på djupfryst mat att berätta för svenska familjer, skolor och storhushåll. Vi tror att kommunikationen kan lyfta fram fördelarna med våra djupfrysta grönsaker och samtidigt berätta storyn om människorna som gör skillnaden bakom Findus, säger Ulrika Wallberg.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.