Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ogilvy hittade kunden på gatan

Publicerad: 19 April 2009, 21:51

Arbetsgruppen behöver inte springa benen av sig. Kunden finns på andra sidan gatan! Ogilvy plockar hem Östermalmshallen i en konkurrens med två andra byråer


Ämnen i artikeln:

Björn StåhlOgillvy

Björbn Ståhl - går och handlar varje dag.

Ogilvy hade redan jobbat med grannen Österhalmshallen när den anrika saluhallen bestämde sig för att gå ut en pitch. Tre byråer bjöds in.
– De vill ha en total översyn av deras kommunikation, att skapa en helhetsbild och få olika medier att samverka: alltifrån utbud till varumärke, säger Björn Ståhl,  cd på Ogilvy.

Målgruppen finns i mångt och mycket i det geografiska närområdet, bland de boende i Östermalm. Men det ska också ske en nyrekrytering av kundbasen:
– Vi ska dels försöka föryngra målgruppen, dels försöka få folk som normalt inte besöker Östermalmshallen att bli mer nyfikna på det fantastiska utbudet.  

Hur ska ni föryngra besökarna?
– Vi ser både över hela mediemixen. Mycket handlar också om uttrycket, att inte befästa de eventuella fördomarna om att Östermalmshallen bara skulle vara ett ställe för gamla Östermalmsbor. Det finns också en puls i och en innovativ känsla över hallen.

Hur ofta handlar du själv i Östermalmshallen?
– Nästan varje dag.

Hur påverkas handeln av den finansiella krisen?

– Det är inte jag rätt man att svara på.

Men det blir knappast röda prislappar i kommunikationen?

– Kvalitet kostar alltid. Det vet alla.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Björn StåhlOgillvy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.