Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ogilvy i New York sparkar personal

Publicerad: 8 Januari 2008, 06:58

Digitaliseringen av reklamen tar nu sina offer. I dag tisdag meddelar Ogilvy New York hur många som ska sparkas från byrån som även flyttar till en billigare adress på Manhattan.


Flera källor, bland annat Adage, hävdar att Ogilvy måste anpassa sin personalstyrka. Hur stor neddragningen blir är oklart. Uppgifterna varierar från 50 till 200 på byrån som har cirka 2000 anställda.

Neddragningarna kan även drabba systerbyråer som OgilvyOne Worldwide, Ogilvy Interactive, Ogilvy PR och OgilvyAction.

Bakgrunden är att byrån, som American Express och IBM bland kunderna, ska bygga om sin organisation för att bättre anpassa sig till digital produktion som just nu växer lavinartat.

Intäkterna från digital reklam kompenserar inte för bortfallet från traditionell reklam.

För att spara pengar har Ogilvy New York även flyttat från toppadressen på Worldwide Plaza till ett billigare kontor på Manhattan.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.