Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ogilvy & Mather-kampanj visar sexism i världen

Publicerad: 21 oktober 2013, 07:06

UN Women kör en kampanj där riktiga söktermer från Googles autosökfunktion används för att visa på den utbredda sexismen i världen. Ogilvy & Mather ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Ogilvy & MatherGoogle

– Den här kampanjen använder världens mest populära sökmotor för att  visa hur ojämlikhet mellan könen är ett globalt problem, säger  Christopher Hunt, head of art vid Ogilvy & Mather Dubai, till  Adweek.

Rent praktiskt använder man Googles så kallade  autoslutförande funktion, vilken gör att man hittar information snabb i  sökrutan på Google eftersom sökningar som liknar det man skriver visas.

Annonserna visar verkliga resultat från en sökning på Google den 3 september i år, enligt Adweek.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Ogilvy & MatherGoogle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.