Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ogilvy & Mather prisas för kampanj

Publicerad: 10 juni 2009, 13:51

Kampanjen, som fotograferades av den världskända fotografen Annie Leibovitz, var den första som Rolling Stones gitarrist Keith Richards medverkat i. Nu har kampanjen vunnit pris i l’APPM Awards.


Ämnen i artikeln:

Louis Vuitton

Louis Vuitton har länge använt kända profiler i sin kampanj. Bland annat har både Uma Thurman och Scarlett Johansson synts i annonser för lyxvarumärket.

Med bilderna på Keith Richards prövade Louis Vuitton delvis ny mark. Och satsningen gick hem. Nu har företagskampanjen från Ogilvy & Mather vunnit pris i l’APPM (l’Association pour la Promotion de la Presse Magazine).

Förutom Keith Richards har även Michail Gorbatjov , André Agassi och Steffi Graf samt Cathrine Deneuve deltagit i annonskampanjen som startade sommaren 2007. Bilderna på gitarristen från Rolling Stones är de senaste i kampanjen.

Enligt Louis Vuitton var kampanjen starten på en stor förändring i företagets marknadsföring. Kampanjen lyfte fram företagets rötter och grundvärderingar och gjorde det genom att visa en personlig resa som gick bortom det geografiska sättet att resa.

Kampanjen har sedan lanseringen vunnit ett flertal priser, bland annat silver i Epica.

Tävlingen lyfter fram printkampanjer som står ut i mängden. Bland annat tittar juryn på kreativitet, originalitet och visuell effekt.

Läs även: Keith Richards ny Louis Vuitton-modell

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Louis Vuitton

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.