Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 10 juni 2009, 13:51
Kampanjen, som fotograferades av den världskända fotografen Annie Leibovitz, var den första som Rolling Stones gitarrist Keith Richards medverkat i. Nu har kampanjen vunnit pris i l’APPM Awards.
Ämnen i artikeln:
Louis VuittonLouis Vuitton har länge använt kända profiler i sin kampanj. Bland annat har både Uma Thurman och Scarlett Johansson synts i annonser för lyxvarumärket.
Med bilderna på Keith Richards prövade Louis Vuitton delvis ny mark. Och satsningen gick hem. Nu har företagskampanjen från Ogilvy & Mather vunnit pris i l’APPM (l’Association pour la Promotion de la Presse Magazine).
Förutom Keith Richards har även Michail Gorbatjov , André Agassi och Steffi Graf samt Cathrine Deneuve deltagit i annonskampanjen som startade sommaren 2007. Bilderna på gitarristen från Rolling Stones är de senaste i kampanjen.
Enligt Louis Vuitton var kampanjen starten på en stor förändring i företagets marknadsföring. Kampanjen lyfte fram företagets rötter och grundvärderingar och gjorde det genom att visa en personlig resa som gick bortom det geografiska sättet att resa.
Kampanjen har sedan lanseringen vunnit ett flertal priser, bland annat silver i Epica.
Tävlingen lyfter fram printkampanjer som står ut i mängden. Bland annat tittar juryn på kreativitet, originalitet och visuell effekt.
Linda Fagerlind
Ämnen i artikeln:
Louis Vuitton