Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ogilvy utklassade Svensson

Publicerad: 30 Juni 2009, 14:40

Första ronden i DN:s reklamcup är avgjord. Vinsten gick till Ogilvy och deras annons för Delicato.


Ämnen i artikeln:

Svensson reklambyråOgilvyDN Reklamcupen 2009

Ogilvy utklassade Svensson i första omgången av DN:s reklamcup. 6-1 blev siffrorna.
Ogilvy tävlade med en annons för Delicato. Annonsen byggde vidare på deras numera klassiska koncept för kaktillverkaren. Annonsen bestod av en bild på en kaka och texten ”Fiberrik kost”.
Svensson hade med en annons för Ikanobanken. Byrån illustrerade texten ”Världens småländskaste bank!” med en bit toalettpapper omgärdat av en streckad linje samt en sax.
Det är sjätte året i rad som DN arrangerar Reklamcupen.

Svenssons annons för Ikano.

Ogilvys annons för Delicato.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.