Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 Mars 2017, 08:31
Contentbyråns grundartrio Niclas Wikström, Christian Albinsson och Markus Tiburzi.
Foto: Pressbild/Christian Gustafsson
Contentbyrån Oh My redovisar uppåtgående siffror för 2016.
Byrån, som förra året förvärvades till 20 procent av Bonnier, stängde böckerna för 2016 med en omsättning på nära 60 (45) miljoner kronor och ett resultat på drygt 5 (2) miljoner kronor.
– Det är ett starkt resultat i en bransch där det ofta är låga marginaler. Vi har vuxit med våra kunder och vi har rekryterat rätt medarbetare, kommenterar Niclas Wikström, vd på Oh My.
Medgrundare Christian Albinsson:
– Vi vill fortsätta ta mark, och antalet pitchinbjudningar ökar hela tiden så förutsättningarna är goda. Vi har dessutom nyligen byggt en teve-studio vilket vi redan nu kan konstatera var ett bra beslut. Vi ska fortsätta öka i omsättning och rekrytera nya spännande stjärnor.
Metro, CSN, Röda Korset, Stampen och Svenska landslaget i handboll är några av content- och digitalbyrån Oh My:s kunder.
Mårten Färlin