Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Oh My går starkt

Publicerad: 20 Mars 2017, 08:31

Contentbyråns grundartrio Niclas Wikström, Christian Albinsson och Markus Tiburzi.

Foto: Pressbild/Christian Gustafsson

Contentbyrån Oh My redovisar uppåtgående siffror för 2016.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerMetroBonnierOh MyStampen

Byrån, som förra året förvärvades till 20 procent av Bonnier, stängde böckerna för 2016 med en omsättning på nära 60 (45) miljoner kronor och ett resultat på drygt 5 (2) miljoner kronor.
– Det är ett starkt resultat i en bransch där det ofta är låga marginaler. Vi har vuxit med våra kunder och vi har rekryterat rätt medarbetare, kommenterar Niclas Wikström, vd på Oh My.

Medgrundare Christian Albinsson:
– Vi vill fortsätta ta mark, och antalet pitchinbjudningar ökar hela tiden så förutsättningarna är goda. Vi har dessutom nyligen byggt en teve-studio vilket vi redan nu kan konstatera var ett bra beslut. Vi ska fortsätta öka i omsättning och rekrytera nya spännande stjärnor.

Metro, CSN, Röda Korset, Stampen och Svenska landslaget i handboll är några av content- och digitalbyrån Oh My:s kunder.

Mårten Färlin


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.