Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Öhrlings kör sin största kampanj någonsin

Publicerad: 1 april 2008, 14:01

Revisionsbyrå blir visionsbyrå är konceptet i den nya kampanjen från Öhrlings PricewaterhouseCoopers. Kampanjen, från Start Communication, är Öhrlings största reklamsatsning någonsin.


Målet med kampanjen är att berätta att ”Sveriges största revisionsbyrå blir Sveriges nya visionsbyrå”. Detta illustreras bland annat med hjälp av annonser där de två första bokstäverna hamnat utanför ramen.

Mattias Isaksson ansvarig för marknad och kommunikation på Öhrlings PricewaterhouseCoopers, berättar om satsningen.
– Vi är välkända på marknaden som Sveriges största revisionsbyrå men kanske inte lika kända för våra andra tjänster som också kan bidra till företagens utveckling och tillväxt.   Nu vill vi flytta positionen och tydliggöra hela vårt tjänsteutbud. Vår position är unik på marknaden när det gäller att möta företagarnas behov av tjänster genom att vi kan leverera helheten, allt från det som måste fungera löpande som hantering av fakturor och lön till mer avancerade ekonomi och rådgivningstjänster som en företagare behöver för att utveckla sin verksamhet.

Kampanjen som Start Communication i Göteborg tagit fram är företagets största reklamsatsning någonsin. Idén bygger enligt byrån på att visa att ”less is more”.
– Genom att utlämna två bokstäver ändrar vi perspektivet från dåtid till framtid, där kundnyttan istället lyfts fram. Det är ju precis det man gör på revisionsbyrån, att hjälpa företagaren att nå sina visioner, säger Håkan Rosenlind, copywriter på Start Communication.

Kampanjen går på stortavlor utomhus och flygplatser, i dagstidningar och affärspress samt rikstäckande i radio. Detta backas även upp av webbplatsen www.visionsbyran.se.

Radiospot "Nyhetsstudion"

Radiospoten "Tågstation"

Öhrlings PricewaterhouseCoopers

Byrå: Start Communication
Arbetsgrupp: Claes Broström projektledare, Håkan Rosenlind copywriter, Karin Apelskog produktionsledare, Joakim Ahnfelt ad, Ola Westher Webb-ad
Mediabyrå: OMG
Producent radio: TMP Media Group
Jan Nordbring

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.