Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ökad lönsamhet för Sveriges Annonsörer

Publicerad: 5 Maj 2015, 06:58

Anders Ericson

Foto: Bugge Woldner

Sveriges Annonsörer ökade både vinsten och omsättningen under förra året. Resultatförbättringen sker efter att intresseorganisationen fått in flera nya medlemmar.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Så sent som i fredags kunde Resumé berätta att Systembolaget lämnar Sveriges Annonsörer. Men intresseorganisationen fick under fjolåret in flera nya medlemmar.

Bland annonsörerna som anslutit märks Elgiganten, Kronans Apotek och Taxi Stockholm. Sammanlagt fick intresseorganisationen in 59 nya medlemmar under 2014 vilket är fler än året innan som innebar 50 nya medlemsföretag.   

Tillströmningen av medlemmar gör att resultatet före finansiella poster landade på 990 000 kronor under fjolåret, en ökning från 334 000 kronor 2013. Även omsättningen växte med 7,6 procent till 24 miljoner kronor.


– På tio år har omsättningen ökat med över 130 procent, men det finns inget självändamål för oss som intresseorganisation att göra alltför stora resultat. Stora delar av vinsten investeras därför i fler tjänster och produkter som skapar nytta för alla våra medlemmar, säger Sveriges Annonsörers vd Anders Ericson i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.