onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ökade krav på tydlighet – det betyder ”Kenza-domen” för influencervärlden

Publicerad: 22 juni 2021, 12:49

Bilder från den dömda kampanjen.

Efter domen i fredags blir definitionen av vad som är ett reklamsamarbete betydligt bredare än vad som tidigare gällt. Det ställer nya krav på både annonsörer och influencers.

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingKenza ZouitenReklamombudsmannenKonsumentverketSveriges AnnonsörerReklam

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Efter att ha skjutits upp i flera månader kom i fredags en vägledande och slutgiltig dom som slår fast att definitionen av ett reklamsamarbete är betydligt bredare än vad som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev